Skip to main content
20 oktober
2024

Onderhandelingsresultaat CAO facilitaire contactcenters 2025 - 2027

De CAO partijen hebben een onderhandelingsresultaat bereikt over een nieuwe CAO voor de facilitaire contactcenters (CAO callcenters) met een looptijd van 36 maanden. 

Het resultaat zal voorgelegd worden aan de achterban.CAO facilitaire contactcenters / CAO callcenters

 

Looptijd

1 januari 2025 t/m 31 december 2027

 

Salaris

01-01-2025: verhoging met het stijgingspercentage van het wettelijk minimumloon
01-01-2026: verhoging met het stijgingspercentage van het wettelijk minimumloon
01-01-2027:  verhoging met het stijgingspercentage van het wettelijk minimumloon

 

Diversen

  • jaarlijks wordt het salaris per 1 januari verhoogd met het stijgingspercentage van het wettelijk minimumloon en wel zodanig dat er een percentuele afstand blijft ten opzichte van het WML. De percentuele afstanden zijn als volgt:
    • 1 januari 2025: er wordt afstand gehouden van de hoogte van het WML ter grootte van 3,75%
    • 1 januari 2026: er wordt afstand gehouden van de hoogte van het WML ter grootte van 3,85%
    • 1 januari 2027: er wordt afstand gehouden van de hoogte van het WML ter grootte van 3,95%
  • De jaarlijkse stijging is als volgt:
    • Het minimum bruto uursalaris van de Klantadviseur Level 1 per 1 januari 2025 wordt berekend
      door op het wettelijk minimumloon van 1 januari 2025 een percentage van 3,75% te tellen.
    • Het minimum bruto uursalaris van de Klantadviseur Level 1 per 1 januari 2026 wordt berekend
      door op het wettelijk minimumloon van 1 januari 2026 een percentage van 3,85% te tellen.
    • Het minimum bruto uursalaris van de Klantadviseur Level 1 per 1 januari 2027 wordt berekend
      door op het wettelijk minimumloon van 1 januari 2027 een percentage van 3,95% te tellen.
  • per 1 januari 2025 vervallen de jeugdlonen voor 16- en 17-jarigen. Deze groep gaat het salaris van 18-jarigen verdienen. Per 1 januari 2026 vervalt ook het jeugdloon voor 18-jarigen zodat klantadviseurs onder de 19 jaar het minimale salaris van een 19-jarige gaan verdienen.
  • per 1 januari 2027 zal bij 19-jarigen eenmalig de afstand ten opzichte van het wettelijk minimumloon 4,00% zijn in plaats van 3,95%.
  • De verhogingssystematiek van de beoordeling wordt onderdeel van de CAO. Beoordelingsverhogingen worden per 1 januari van het kalenderjaar berekend.
  • de pensioenregeling voor klantadviseurs zal worden verbeterd. Daarbij wordt per 1 januari 2025 een eigen bijdrage voor de werknemer ingevoerd. In 2025 is de minimale werkgeversbijdrage 6% van de pensioengrondslag. De percentages zullen 2025 tot 2027 verhoogd worden (zie tabel in de bijlage bij het onderhandelingsresultaat). Ambitie is om de premie in een verhouding 2/3 deel werkgever en 1/3 deel werknemer te verdelen.
  • de functie "direct leidinggevende" wordt opgenomen in de CAO. In de CAO worden bepalingen opgenomen over de hoogte van het salaris, de pensioenpremie en de beoordelingsmethodiek.

 

 

downloaddownload hier de tekst van het onderhandelingsresultaat CAO facilitaire contactcenters / CAO callcenters 2025 - 2027 

 

 

Naar de pagina van de CAO facilitaire contactcenters / CAO callcenters

 

 


Publicatiedatum: 20 oktober 2024

Volg ons op social media

Facebook   social 1 round twitter  social 1 round linkedin  social 1 round instagram


Niets meer missen over de cao callcenters?

Meld je hier aan voor de gratis nieuwsbrief! Meer dan 400 personen gingen je reeds voor!