18 november
2015
Principe-akkoord CAO grafimedia 2015 - 2018
Werkgevers en vakbonden hebben een principe-akkoord bereikt over een nieuwe CAO voor de grafimedia. De nieuwe CAO krijgt een looptijd van 29 maanden en in die periode krijgen de werknemers in totaal 4 procent loonsverhoging.
Looptijd
1 november 2015 t/m 31 maart 2018
Salaris
feb-2016: 1.000 euro eenmalige uitkering
01-04-2016: 1,5 procent salarisverhoging
01-04-2017: 1 procent salarisverhoging
01-10-2017: 1 procent salarisverhoging
01-01-2018: 0,5 procent salarisverhoging
Diversen
- werkgevers kunnen onder stricte voorwaarden dispensatie aanvragen voor de afgesproken salarisverhogingen
- de regeling dat oudere werknemers die vlak voor hun AOW-gerechtigde leeftijd zitten werktijdvermindering kunnen aanvragen wordt uitgebreid
- de grondslag voor de pensioenregeling wordt aangepast. Alleen de vaste loonbestanddelen vallen onder het pensioengevend salaris. Variabele loonbestanddelen niet meer.
- de extra bovenwettelijke vakantiedagen worden omgezet in roostervrije dagen en gelden alleen nog voor mensen die deze dagen al toegekend hadden gekregen
Klik hier voor de volledige tekst van het principe akkoord
Naar de pagina van de CAO voor de grafimedia
Niets meer missen over de cao grafimedia?
Laatste nieuws
- 23-05-2024 - Eindbod CAO agrarische bedrijfsverzorgingsdiensten 2024 - 2025
- 18-05-2024 - Onderhandelingsresultaat CAO reisbranche 2024 - 2026
- 18-05-2024 - Eindbod CAO grafimedia 2024 - 2026
- 18-05-2024 - Onderhandelingsresultaat CAO zuivelindustrie 2024 - 2025
- 18-05-2024 - Onderhandelingsresultaat CAO particulier kaaspakhuis 2024 - 2025